مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: شمار روستاهایی که در این شهرستان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، ۴۰ درصد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

آب‌رسانی تانکری در روستاهای مشهد ۴۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس خراسان، حسین اسماعیلیان افزود: در این مدت جمعیت روستاهای زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد از ۸۲ به ۹۶ درصد افزایش یافته و اکنون ۳۲۰ هزار نفر در روستاهای شهرستان مشهد زیر پوشش این شرکت قرار دارند.

وی با بیان اینکه این جمعیت در ۲۹۷ روستای اطراف مشهد سکونت دارند، بیان کرد: آب رسانی به آن ها از سه منبع حفر چاه و استفاده از چشمه و قنات ها انجام می شود و در این بین از ظرفیت ۱۸۰ حلقه چاه برای آب رسانی به جمعیت روستایی شهرستان استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: برای خدمات‌رسانی بهتر و استفاده بهینه از منابع آبی در روستاها نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ حلقه چاه جدید حفر شده تا روستاییان کمترین مشکل را برای تامین آب مورد نیاز خود داشته باشند.

اسماعیلیان اظهار کرد: در ابتدای تحویل روستاها به آب و فاضلاب مشهد در سال ۱۳۹۹، بیش از ۵۰ درصد روستاها با تنش آبی سخت مواجه بودند و در سال های اخیر با خشکسالی بی سابقه روبرو بودیم.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات و اجرای طرح های متعدد، تعداد زیادی از روستاهای دارای تنش آبی در مشهد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.